facebok hakında


Facebook Hakkında Her Şey: Facebook Nedir? Nasıl Kullanılır? Facebook’un Özellikleri Nelerdir?
Güncel verilere göre 2 milyar kullanıcısıyla Facebook, dünyanın en popüler ve en çok kullanıcıya sahip sosyal ağı olma özelliği taşıyor. Bu makalede “Facebook Tarihi”ne değineceğiz. Ayrıca “Facebook  Nedir?”, “Facebook Yöneticileri Kimlerdir?”, “Facebook Nasıl Kullanılır?”, “Facebook İstatistikleri Nelerdir?”, “Facebook Niye Önemlidir?”, “Facebook’un Özellikleri Nelerdir?”, “Facebook İle İlgili Son Gelişmeler Nelerdir?” sorularına da yanıt vereceğiz.
Popüler sosyal ağ Facebook ile ilgili tüm detayları barındıran bu makalede “Facebook’un Tarihi” ile ilgili detaylardan ve “Facebook Nedir?” sorusundan başlayarak kapsamlı bir Facebook analizi yapacağız. “Facebook İstatistikleri”nin de yer aldığı makalenin Facebook hakkında her şeyi barındırmasından dolayı “A’dan Z’ye Facebook” şeklinde özetlemek mümkün. Şimdi sözü fazla uzatmadan konuya giriş yapabiliriz.

Facebook Tarihi

Facebook Nedir? konusuna gelmeden önce günümüzün en popüler sosyal ağı Facebook’un tarihçesine değinmemiz gerektiğini düşündük. O yüzden makalemizin ilk başlığı Facebook Tarihi oldu. İşte başlıyoruz.
Facebook, 4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi’nde okuyan Mark Zuckerberg isimli öğrenci tarafından “The Facebook” adıyla kuruldu. Facebook ilk zamanlar Harvard Üniversitesi‘nde öğrenim gören öğrencilerin kendi aralarındaki iletişim sağlaması ve birbirleriyle bağlantı kurması amacıyla kurgulanmış ücretsiz bir web sitesiydi. Ancak kısa zaman içerisinde The Facebook, kullanıcıların beğenisini toplamıştı. Bu da siteyi, Harvard Üniversitesi dışında da popüler hale getirmiştir.

The FacebookHarvard Üniversitesi’nden Tüm Dünyaya

Mark Zuckerberg adlı öğrenci tarafından kurulan Facebook Harvard Üniversitesi’ni kısa sürede aşarak bölge eyaletlerde ve nihayetinde tüm Amerika’da kullanılmaya başlamıştır. Harvard Üniversitesi’nin ardından Boston ve çevresindeki okulları da içine alan Facebook, 2 ay içerisinde Ivy Ligi okullarının tamamını kapsadı. İlk sene içerisinde de; Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm okullar Facebook’taydı.
Üniversite arkadaşlarını bulmaya yönelik bir site olarak yayına başlayan Facebook’ta önceleri üyeler yalnızca bağlı oldukları okulun e-posta adresiyle (.edu, .ac.uk, vb.) Facebook’a üye olabiliyorlardı. Daha sonra siteye liseler ve bazı büyük şirketler de katılınca 11 Eylül 2006 tarihinde Facebook tüm e-posta adreslerine açıldı.

Facebook’un Amacı Nedir?

Facebook’un başlangıçtaki nihai amacı ya da hedefi insanların eski okul arkadaşlarıyla bağlantıya geçmesini iletişim kurmasını sağlamaktı. Facebook kullanıcıları arkadaşlarıyla iletişim kurmak için not, durum güncellemesi, fotoğraf, video vb. öğeleri kullandılar. Bu da “sosyal paylaşım sitesi” kavramını doğurdu. Bu gelişmelerin ışığında Facebook’un üye sayısı kısa sürede 5.5 milyonu aşmıştı.

Milyar Dolar Değerinde Mecra

Kısa sürede hızlı bir büyüme kaydeden ve markalaşan Facebook’a ilk teklif Viacom tarafından yapılmıştır. Teklif edilen tutar ise 975 milyon dolardır. Eylül 2006’da ise Yahoo, 1 milyar dolar teklifte bulunmuştur. Aynı yılın Ekim ayında ise; Google, YouTube’u satın aldıktan sonra, Facebook için 2,3 milyar dolar teklifte bulunmuştur. 24 Ekim 2007’de Microsoft, Facebook’un %1,6’lık hissesini 240 milyon dolar ödeyerek satın almıştır. Google ve diğer şirketler de benzeri bir yöntemle Facebook hisselerine yönelmiştir.
Facebook yöneticilerinden Peter Thiel ise Facebook’un iç değerinin 8 milyar dolar olduğunu ve proje gelirlerinin 2015 yılı için 1 milyar dolar olduğunu söylemiştir.

SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder