twer hakında

Twitter Tarihi: Twitter Nedir? Nasıl Kullanılır? Ne İşe Yarar?
“Sosyal Ağlar” temalı yazı dizimizin bu bölümünde, 350 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan Twitter’a yer verdik. Mikroblog odaklı bir sosyal ağ olan Twitter ile ilgili bu makalede “Twitter Tarihi”, “Twitter Nedir?”, “Twitter Nasıl Kullanılır?”, “Twitter’ın Özellikleri Nelerdir?”, “Twitter Hakkında Son Gelişmeler Nelerdir?” konularını detaylı olarak inceleyeceğiz. 
Mikroblog odaklı popüler bir sosyal ağ olan Twitter ile ilgili tüm detayları barındıran bu makalede “Twitter Tarihi” ile ilgili detaylardan ve “Twitter Nedir?” sorusundan başlayarak kapsamlı bir Twitter analizi yapacağız.
Makalede ayrıca Twitter Nasıl Kullanılır?, Twitter Niye Önemlidir?, Twitter’ın Özellikleri Nelerdir?, sorularına da yer verdik. Tüm bunlara ek olarak “Twitter İstatistikleri”nin de yer aldığı makalemizi Twitter hakkında her şeyi barındırmasından dolayı “A’dan Z’ye Twitter” şeklinde özetleyebiliriz. Şimdi sözü fazla uzatmadan konuya giriş yapabiliriz.

Twitter Tarihi

Twitter Nedir? konusuna gelmeden önce günümüzün en popüler sosyal ağlarından biri olan Twitter’ın tarihçesine değinmemiz gerektiğini düşündük. O yüzden makalemizin ilk başlığı Twitter Tarihi oldu. İşte başlıyoruz.
Dünyanın en popüler sosyal ağlarından biri olan Twitter, San Fransisco’da kurulmuştur. Twitter’ın 14 kişilik bir arkadaş grubunun bir araya gelmesi ile başlayan ilginç bir hikâyesi var. Yeni projeler üretmek adına toplanan bu grup daha önce hiç bahsi geçmemiş , sarsıcı fikirler üzerine tartışırlarken Jack Dorsey o anda geliştirmiş olduğu bir fikri arkadaşlarıyla paylaşmak ister. Bu işlemi telefon üzerinden sms aracılığıyla yapabilecekken, aslında bu tarz bir iletişim için çok daha fonksiyonlu, üstelik web tabanlı bir sistemi geliştirmeyi düşünür. Sonuç olarak Twitter’ın kuruluşu için bir arkadaş grubunun internet üzerinden daha kolay bir şekilde mesajlaşma ihtiyacından çıkmıştır diyebiliriz.
Twitter’ın kurucusu Jack, bu fikriyle katıldığı bir yarışma esnasında birincilik kazanmıştır. Uygulamadaki ilk paylaşım (tweet), uygulamanın kurucusuna aittir. Tarihteki ilk tweet @jack hesabından 21 Mart 2006 tarihinde, (Türkiye saatiyle) saat 20:50:14’de atılmıştır. Böylece insanlığın Twitter macerası başlamış oldu.

Twitter Logosunun Anlamı

Dünyanın en popüler mikroblog sitelerinden biri olan Twitter’ın logosunun hikâyesi en az mecranın kuruluşu kadar ilginç.
Twitter’ın markalaşmasında önemli bir yere sahip olan kuş şeklindeki bu logo, şirketle özdeşleşmiştir. Logodaki mavi kuşun adının neden “Larry” olduğu ise uzun bir süre merak konusu olmuştur. Bu konuya dair gizem Twitter’ın ortak kurucularından olan Biz Stone’un, 2011’de Peter  Stringer’a tweet atmasıyla giderilmiştir. Buna göre logodaki kuşun Larry olarak adlandırılmasının arkasında NBA takımlarından Boston Celtics’in basketbolcusu Larry Bird var. Ünlü basketbolcuya ithafen Twitter’ın mavi kuşu, “Larry The Bird” olarak isimlendirilmiştir.

Twitter’a Karakter Sınırı

Twitter’da “Tweet” adı verilen kısa mesajlar oluşturulabilir ve takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Zira Twitter’ın kuruluş misyonu bu. Ancak Twitter’ın kuruluş aşamasında ileti (tweet) paylaşmak için herhangi bir karakter limiti yokken, 2007 yılında Jack’in ünlü “One could change the world with one hundred and forty characters.” sözü ile mecraya 140 karakter limiti getirildi. Aynı sene Twitter en iyi blog kategorisinde özel bir ödül kazandı. Bu olayın akabinde yine 2007 yılında Jack, Twitter’ın CEO’su oldu.

Twitter Artık Türkçe!

Popüler sosyal ağ, kısa sürede kullanıcı sayısını milyonlarca kişiye ulaştırırken bir yandan da dünya çapında yayılmasını sürdürdü. Birçok ünlü ismin de Twitter kullanmaya başlaması mecranın popülerliğini bir anda artırdı. Twitter’ın kısa süre içerisinde Türk kullanıcıları da artınca 25 Nisan 2011 tarihinde Twitter’a Türkçe dil desteği geldi. Böylelikle Twitter, Türkiye’deki kullanıcı sayısını daha hızlı bir şekilde artırdı.

Twitter Logosu Değişti

Twitter markasının konumlanmasında önemli bir yere sahip olan “Larry” olarak adlandırılan kuş üzerinde 2012 yılında tasarım olarak bir takım değişiklikler yapıldı. Ancak bu değişikliğin altında çok önemli ve gözden kaçmaması gereken bir mesaj yer alıyordu. Yeni logoda yer alan kuşun kanatlarının daha geniş oluşu ve başını daha yükseğe kaldırmış olması ile Twitter; özgürlük, umut, evrensellik ve sınırsızlık gibi mesajlar vermiştir.
Twitter’ın yaptığı bu değişiklik, logonun sadece bir görsel kimlik olmadığını, aynı zamanda bir hikaye ve mesaj taşıması gerektiğini gösteriyor. Bu arada logo, sembol, abmlem ile ilgili detaylı bir okuma yapmak isterseniz sizler için hazırladığımız makaleyi buradan okuyabilirsiniz.

Twitter Nedir? 

Twitter, popüler bir paylaşım sitesi olmasının yanı sıra insanlar arasında network olanağı sağlayan basit bir arayüze sahip ve mikroblog odaklı anlık ileti paylaşım uygulamasıdır. Twitter’a girdiğinizde bir sayfa ile karşılaşırsınız.
Uygulamayı kullanmaya başlamak için “Log In”  yani “Giriş” yazan butona tıklamanız gerekir. Eğer üyeyseniz kullanıcı adı / e posta ve şifre bilgilerinizi yazarak Twitter’a giriş yapabilirsiniz. Fakat Twitter’a üye değil iseniz hemen altta yer alan “Kaydol” seçeneğine tıklamanız gerekir. Görüldüğü üzere Twitter’a erişimi son derece kolaydır. Birkaç temel ayardan sonra artık Twitter’ı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Dijital Markalaşma Uzmanı ve Sosyal Medya Stratejisti Mürsel Ferhat Sağlam Twitter ile ilgili şunları söylüyor;
Her markanın mesaj vermek gibi bir sorumluluğu vardır. Bunu yaparken en ideal platformu seçmekse markanın bir diğer sorumluluğudur. İşte Twitter tam burada devreye giriyor. Twitter ve benzeri mecralar yani mikroblog odaklı sosyal ağlar markalar için bir nevi iletişim ve konuşma alanıdır. Marka; Twitter’da kendini, misyonunu, vizyonunu, kampanyasını, hedefini, sorumluluklarını, hayallerini vs. takipçileriyle paylaşır. Twitter’ın kurumsal kullanımdaki nihai amacı budur. 
Twitter nedir? sorusunun yanıtını en iyi verecek elbette ki Twitter’ın kendisidir. Bu yüzden Twitter nedir? sorusunu mecranın kendi tanımlamasıyla açıklamakta yarar var; 
Twitter; arkadaşların, aile bireylerinin ve iş arkadaşlarının hızla ve sıkça mesaj göndererek sürekli iletişim kurabileceği bir hizmettir. İnsanlar fotoğraf, video, bağlantı ve metin içeren Tweetler gönderir. Bu mesajlar profilinizde yayınlanır, takipçilerinize gönderilir ve Twitter araması kullanılarak aranabilir. 
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder